Tuesday, May 3, 2011

cinta itu kejam

boleh tak kalau kita cakap cinta kita itu jodoh kita?atau boleh tak kita cakap jodoh itu pasti ada?berapa banyak masa kita membazir semata mata memuja cinta kita. berapa banyak ibadah yang tinggal semata2 untuk mendampingi cinta kita. 

berapa banyak hati lagi untuk kita cintai. 
berapa banyak kesan luka di hati yang perlu kita sembuhi.

ada yang merayu rayu untuk dicintai...

ada yang terkapai2 dalam alam yang percintaan yang sedang mereka lalui...

ada yang menangis kerna tak kenal siapa yang dicintainya..dan ragu2 dengan siapa yang dincintainya.ragu-ragu itu hak milik syaitan yang ubatnya adalah berdoa kepada allah agar ditetapkan hatinya tentang siapa yang dicintainya.

ada juga yang menerima siapa yang mencintainya.

mungkin salah satu ini terjadi pada teman temanku termasuk diriku sendiri.

ya allah...sesunggunya perkenalan akan berakhir dengan perpisahan..tapi aku harapkan semuanya tertulis sendiri olehmu..
bukan kerna jalan yang ku pilih sendiri.



agar segala pengajaran dan peringatan akan buat ku lebih dekat padamu.












tak perlu tahu kenapa bukan hati itu
tak perlu tahu kenapa bukan rupa itu
tapi perlu tahu apa ada sebalik hati dan rupa itu...




:)

11 comments:

melody mocker said...

cintailah seseorang kerana-Nya. buatkan kita lebih redha..

ak cakap dah serupa brother love.
love³..

JIJI YU said...

geli2 je aku bace...hehe..ni luahan hati engko eh

xcyber said...

datang sini bawa berita gembira : anda termasuk dalam top 30 .. =)

Laney said...

"cinta tidak kejam..
cinta itu milik Allah..

cintailah seseorang itu kerana Allah, bukan kerana rupa,atau harta yg ada padanya..

percayalah, keindahan cinta itu akan kita rasai, apabila kita benar2 memperoleh keberkatan dari Sang Pencipta kita..

insyaaALLAH.."


pehhh ayat aku.. tak boleh bla doe
(-,-)

puterinuraqiliah said...

insyaAllah cinta yg kita jumpa tu jodoh kita dunia akhirat^^

sukaalah ur pic tu.

zulaikha razak said...

totally agree. biasenye once da 'cinta' susah nak undur kan.
abg selau cakap bila kite meletak kan cinta kepada makhluk,objek,etc selain Allah di tempat teratas,sebab itulah terjadi perkara yang dimurkai Allah.
sedih je dengar. huhu.

tulus sweet said...

actually tulus buat entry ni main taram je. tak sangka bole tahan sambutan. tulus memang kalau layan jiwa memang akan layan sangat2. sampai tulus lupa yang semua ni adalah nafsu semata.ntahlah korang...moga dipermudahkan oleh Allah.

thanks

puterinuraqiliah said...

jiwang sgt~,~ hahaha kidding^^

nub said...

kerana cinta ada yang sanggup mencari bomoh cinta. wahahahaha

tulus sweet said...

hahah! betul le apa korang cakapkan tu..:)

mengenaldiri said...

awk, kite suke ayt awk yg last tu
kite pinjam taw ltk kat fb jap
:)