Saturday, March 26, 2011

Ya Allah ampunkan dosaku.......

segala yang baik itu datang dari allah.yang buruk tu datang dari kelemahan diriku sendiri.semuanya bermula dari aku form 2, masa aku mula2 dapat phone...setiapa masa ada saja yang mengsms aku. waktuku tidur, waktu ku sukan, paling aku ingat adalah waktu makan.

sebab ingin membalas dengan segera sms tu aku pun menggunakan tangan kanan untuk menaip huruf2.

tangan kiri pula untuk menyuap makanan.(guna sudu kayh)

sampai satu hari ayahku tegur amalanku itu. 

kadang2 masih terkantoi specially masa makan buah. hehe.

skunk ni bila rentak kehidupan makin laju, masa untuk betul2 menikmati makanan pun sudah terbantut, jadi setiap kali makan, aku memilih waktu belajar untuk mengalas perut yang kosong. 

kegemaranku adalah potato chip dan sushi. 
 aku gunakan tangan kiri untuk memudahkan sambil makan sambil menyantap makanan.setiap kali au berbuat demikian aku teringat pesanan ayahku...

menyuap makanan menggunakan tangan kiri seumpama menyuap &*%$ ke dalam mulut kita...tapi aku nak buat macam mana lagi... sambil study sambil makanlah ikhtiar paling berkesan nak elakkan dari mengantuk....

takkan nak guna sudu lam kelas...kantoilah nanti. hehe.

macam mana ni ek...

3 comments:

Unknown said...

amalan saya di asrama gak~,~
sambil belajar sambil mkn. tgn kanan menulis, tgn kiri makan. huhu
nnti masuk u pun jadi mcm nie ek.huhuu

Unknown said...

jgn pakai tgn kiri taww klu mkn..!
nti kawen lmbt..!
hua3

Unknown said...

tangan kiri tu wat mencebok je kot..