Thursday, March 24, 2011

aku tanam mayat kawan aku sendiri...:(

apa perasaan korang kalau korang terpaksa tanam sendiri jenazah kawan korang sendiri?
siapa tak sedih kalau kawan kita matikan.... kawan yang sentiasa teman kita siang dan malam....kawan yang comel. kawan yang gebu, kawan yang tak banyak mulut...(the using for the word "mati" here is because kawan tulus tu adalah arnab peliharaan..)
sebenarnya tulus bukanlah pemilik sebenar arnab tu atau nama sebenarnya " sarip". tapi tulus selalu main2 ngan sarip. dah anggap macam anak sendiri dah! time makan kitorang bagi makan..time haus........kitorang bagi air.. huhu.
sarip ni baru je kawan tulus beli 2 hari lepas. masa beli tu nampak ok je.tapi balik tu sarip selalu cirit. kawan tulus free2 kena cirit dia.(nama kawan dirahsiakan) hehe. sarip ni bulu dia coklat. jarang2 nampak.
arnab ni sebenarnya kalau korang nak taw memang binatang yang sangat senang mati. korang tak boleh mandikan dia dengan air. korang tak boleh bagi dia makan bukan2. dan arnab ni perlukan kawan arnab. kalau sorang2 pun nanti dia mati sebab kesunyian...yek?
senang cer arnab ni memerlukan peliharaan yang sangat rapi!kena betul2 belajar cara jaga yang betul baru dia akan sihat. tapi kalau qadar allah dia nak mati tu mati jugak.. macam sarip..:(
tulus tak sempat bergambar dengan sarip....tapi kawan2 dia adalah...
nilah kawan2 sarip....dari kiri,ucop, cipok,dan abit.comel gilokan!



yang ni cipok... pun dalam kenangan jugak..:(
 kenapalah bila dah sayang kau pun pergi?!

skunk ni yang tinggal cuma abit ngan ucop je...abit&ucop,
kitorang nak tengok kau besar dulu....dah ada anak, ada waris....wuwuwu!:(tak sempat rasa rendang kau.

(just kidding ucop)



 so antara pukul 8-9 pagi tadi sarip menghembuskan nafas terakhir kat bilik kawan tulus...tanpa ketahui apa sakit yang dialaminya.ingat nak tanam awal2 tapi ada kelas...so postpone malamlah. bangkai sarip ni even kecik tapi busuk jugaklah.. nasib takde spotcheck. kalau tak memang kenalah students malaysia....

walaupun menggigil kesejukan tapi ku gagahkan kaki dan tanganku demi ingin kau bersemadi engan aman.

warkah buat sarip dan cipok:

biarpun malam ni kau mungkin akan jadi makanan kepada anjing liar di luar sana..
biarpun lagi 2 hari kau akan jadi makanan ulat2 yang rakus..
biarpun lagi seminggu kau akan jadi baja penyubur kepada tanaman di asrama ni..
atau biarpun lagi 2 juta tahun kau akan jadi sumber petroleum kepada negara di tempat kau disemadikan malam ni..

tapi kenangan kau dan aku cuma mengambil masa sehari untuk diingati buat selama-lamanya...


18 comments:

puterinuraqiliah said...

kesiannya sarip. teringin bela rabbit or kucing. huhu tapi asthma n resdung membataskan niat~,~

sedihnya sarip dh pergi!!

tulus sweet said...

tapelah puteri... ada hikmahlah tu..

kena utamkan kesihatan dulu yer..

Ieyqa Adam said...

sedih. ta dapat bersama sarip dol saat akhirnya, :(

JIJI YU said...

oit aku nak sekor..

tulus sweet said...

can not
hehe

PeNgEmiS dUniA said...

apehei kejap bebeno hidupnye tulus ? u ganas sgt kot wt die . haha

tulus sweet said...

heiiiii... mana main ganas2... penuh dengan ciri keibuaan kayh! hehe

Naddia said...

pekate yg maseh idop tuh wat rendang? tak pon golek atas api sederhana..waahh..

Aimi azam said...

sooomelnye rabbit wrna puteh tu!

Qaseh dalia adelia said...

omeinye arnab tu hehe

tulus sweet said...

kak nadia* kena tunggu dia cukup umo dulu.. baru boleh makan satu kampung. hehe

aimi* kan?! kalau senior org punya lagi macam kacukan. yang badan leper tu. somel!

qaseh* comelkan...geram kalau tengok......

HazHand said...

wahahah! bpak sdeyh gile!! hurm... :'(

tulus sweet said...

tu ahhhhhh! huhu! sayang je

Amiera Hilton said...

comel nye arnab-arnab tu..nak satu! :)

btw follow u dear :)

Amni said...

dulu masa darjah 5, kawna baik meninggal... sedih giler.. sebab kecik lagi, tak de la p tolong orang teman dia... skang dah berbelas tahun berlalu.. masih ingat dia lagi.. sebab skang bertunang ngan adik dia.. eh?

tulus sweet said...

thank amiera...org baru lepas main2 ngan dia. hehe

amnni* huhu! comelnya awak ni.....sp bertunang? hehe..

La Petite Cherie said...

Your rabbits are so cuuuute! You must've been a great owner to them :)

tulus sweet said...

thank you...... maybe he's a good rabbit too. hehe. btw. he's dead. :(