Saturday, April 21, 2012

Sajak Cinta Tulus


我只知道,
星星会说话,
石头会开花,
穿过心灵的栅栏和冬天的风雪后,
会绽放爱情美丽的小花。

打开心吧,
来把手儿拉,
只愿和你走成一幅最美丽的画!




Apa yang ku tahu,
Bintang bisa berbicara,
Batu   bisa  membuahkan bunganya,
Lewatilah pagar jiwa dan salju musim dingin ,
Bunga cinta yang indah akan mekar.


Bukalah hati,
Hulurkan tanganmu,
Impianku hanya ingin bersamamu ..
 melangkah masuk ke lukisan yang paling indah




12 comments:

diana amin said...

pergh mantap! yg tulisan cina tu sama maksud dengn yg bawah tu ke?

Tulus Sweet said...

Wǒ xiǎng yào zìyóu tiānkōng

hehe taklah.maksud eh
" I want the sky full of freedom"

Tulus Sweet said...

Wǒ xiǎng yào zìyóu tiānkōng

hehe taklah.maksud eh
" I want the sky full of freedom"

MyzaAli Al-Jamalullail said...

Wahhhh bestnya tulis cina :)

JIJI YU said...

amboi dah makin berbunga da akak aku ni haaa

PeNgEmiS dUniA said...

hahaha . kite terputus connection utk sekian lama kan , add la my fb , luzerzzpaly@yahoo.com

zOeY zAu YaH said...

cantiknya gambar...org dlm tu pun cantik hihi...

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

is folo sini.. salam kenai (^___^)

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

is baru lagi kat sini...nak panggil apa tah untuk sahabat blogger yang baru ni... mengajar di china ye? besnyer... salam perkenalan sekali lagi (^___^)

-Incek Fik- said...

sejak bila kau pandai berpuitis bagai ni?



hmmm..

Tulus Sweet said...

sis Myza* hehe biasa2 je....cakap melayu lagi best! heeh

Ji* haiya...gambar lama maaa~ sajak pun cikai2 saja!

Pak Ali* tu ahhh! tah kemano peginya yobbb~~

kak Zoey* of course gambar satu penipuan besar. hehe

Sis eiys* panggil Tulus je..hehe. ye sy study disini..salam perkenalan juga.

fikri* ko pandang aku camna selama ni? heheheh

dwaty said...

cantiknya... TS...