Thursday, November 1, 2012

Genap 3 tahun di Bumi Beijing

11.1. pada hari yg sama, tarikh yg sama, masa yang sama, cuma itu sudah 3 tahun berlalu...semua kita ada kat airportkan....masa tu semua macam ada gam kat badan. tatau nak cium sape. nak cium mak lebih2 kang, takut abah kecil ati..maklumlah...abah yg penat drive nak antar aku ke airport...mak duduk blkg ngan aku. masing2 tahan sebak kat dada...nak nangis puas puas je rasanya dalam dakapan seorang ibu , tapi segan lebih menebal dalam diri aku ni..aku lebih rela tahan air mata aku tu. tunggu waktu dan tempat je nak rembeskan!

Aku tahu dalam hati abah , walau abah bukan seorang ayah yang mudah mengeluarkan kata2 syg pada anaknya, tapi apa yg dia buat selama ni ,eventhough kdg kala aku rasa sgt2 anoying, tapi itulah yg kita katakan seorang ayah,seorang pemimpin...jawatan yang selalu ada kalanya kita ingin bangkang sepenuhnya...tapi berkatnya kata2 seorang pemimpin bernama ayah ni jugalah, aku disini, hari ini....sampai aku terima ijazah itu suatu hari nanti..InshaAllah!








Mak...adik tahu.Dalam hati mak, adik masih lagi anak kecil mak yg berlari-lari ke sana ke mari, penuh riang, suci hatinya penambat hati mereka yang melihatnya, malamnya , cuma tahu bulan dan bintang, dan dibuai mimpi dalam dakapan hangatmu itu.tapi...tanpa kita berdua ketahui sendiri, adik terpaksa merantau jauh, tinggalkan segala gelak tawa dan melepaskan dakapan mu itu.adik tak tergambar apa perasaan mak waktu itu..mak....jangan risau! adik masih adik yg dulu, adik dah berjanji dengan mak, walau ke mana adik pergi, adik bawa sekali tawa itu. Walau hati adik dalam resah, walau adik rindukan mak, adik masih jumpa tawa itu. itulah tawa adik yang mak kata ubat paling mujarab yg mak pernah cuba. :)






untuk sahabat....

masa gembira,  ketawalah bersama
hati kita, semuanya sudah dikongsi sama rata
suatu masa kita sedih, kecewa, tiada daya lagi,jika kau dan aku saling bergantungan, bahagia selamanya

 tiada siapa faham, 
cuma perlukan kita untuk kekal begini

sedang berduka, menangislah
tidak kira apa dan bila, semuanya akan bersama lalui saat itu denganmu

sahabatku..

kalaulah betul kau gelar aku sahabat..pimpinlah aku...pimpin hingga sama2 ketemu kejayaan itu
          kalaulah betul kau gelar aku sahabat...tegurlah andai aku lupa pada bumi yg aku pijak
          kalaulah betul kau gelar aku sahabat...adalah disana, disaatku perlukan semangat itu

lagi dua tahun...bunyinya...aduh...rasa macam takkan muncul dua tahun itu...padahal, dua tahun tu takkan rasa jika kita sama2 hadapinya dengan senyuman...inshaAlllah

谢谢你们!
反正多么苦,你们的生活一定要美好!~

babeehh~~

2 comments:

HaFizaH aYu said...

Pjam celik 2 thn tu kjap jer tgk2 dah blk mesia..pastu rindu blk nk dok beijing

SHaRKFiQ SSM said...

bestnya, ni dianshu zai beijing.. wo hen envy..hehe