Tuesday, December 6, 2011

Doa vs Perubahan

Apa benda dalam dunia yg korang paling takleh nak faham? duit ke? study ke? diri sendiri ke? bf ke? parents ke? kawan ke? apa2 pun jawapan korang...semuanya berbalik pada sikap diri sendiri. Bagi tulus...a'aa apa yg paling Tulus tak faham sekali lam dunia ni....Sikap seseorang .

sikap ni boleh dimaksudkan dengan character or manner seseorang. biasala ada orang tu sikap dia berbudi bahasa, sikap dia rajin mengemas ke, suka tolong orang ke..sikap yang positif sp yg tak suka.

tapi tulus paling takut kalau berhadapan dengan orang yg sikapnya......" angin ". 

sekejap kita rasa dia open..sekejap dia memang gila-gila. senyum, gelak.

but then......tiba2 boleh jadi mcm orang lain ngan kita. tak bercakap, masam muka ke...serba salah dibuatnya. 

so...Tulus tak tahu apa yg ada dalam fikiran orang yg mcm tu. mungkin ye kita salah, atau mungkin orang mcm tu kita jangan ambil hati sangat..dah lumrah setiap manusia tiada yg sempurna...

persoalannya..sampai bila korang boleh bersabar? 

well, well, wekkk :P

itu bergantung pada sekuat mana iman dan doa korang...kita sebagai manusia biasa mana mungkin berani menegur, kerna sayang akan ukhwah yg sedia terjalin mungkin lebur dek sepatah 2 kata.

walau sabar itu bukan jalan yg mudah...tapi ganjarannya tidak ternilai dengan harta dan barang Gucci .:p
Doalah jua peneman tatkala jalan sabar seakan berliku. 

tulus, korang, kau, dia, kita dan kami semua memang ingin lakukan yg terbaik dan yang paling sempurna, tapi itulah beza kita dengan pencipta kita yg Maha Sempurna..

ps: (ayat jiwang time ngantuk, tlg jgn muntah)
 

1 comment:

fany wany said...

nice, betul tu :)